Selvom Facebook stadig er første prioritet, når det kommer til markedsføring på sociale medier, begynder flere og flere virksomheder at få øjnene op for det voksende sociale medie Snapchat.  DR3, Northside Festival og Vi Unge er blot nogle af de danske virksomheder, der bruger ”snappen” til at ramme den unge målgruppe med uredigeret, alternativt og mere personligt indhold, der forsvinder igen efter max 10 sekunder.

Kun fantasien sætter grænser, når det kommer til brugen af Snapchat og i sidste uge tilføjede VERO MODA med deres nye koncept ”Snapstylist” et serviceelement til deres forretning. Som navnet antyder, er det nu muligt at snappe et billede fra prøverummet til en stylist og få en tilbagemelding på de items, man har valgt at prøve på.

Her på bureauet var vi imponerede over idéen, men alligevel en smule skeptiske. For er idéen nu ligeså god i virkeligheden, som den er på papiret? Det skulle selvfølgelig testes – og hvem vil ikke gerne både prøve tøj og snappe løs i arbejdstiden?

Turen i VERO MODA blev til en HOT or NOT!

 

HOT

  • Lynhurtig svar tid på under et minut! Efter vores mening det vigtigste kriterium, nu hvor vi befinder os i et prøverum!
  • Snapstylisten vejleder og kommer med råd til valg af både størrelse og farve – på trods af halvdårlige billeder fra lyset i prøverummet!
  • Snapstylisten er hurtig på tasterne med forskellige stylings-tips, der inspirerer til forskellige looks!

 

NOT

  • Ekspedienten i butikken vidste ingenting om konceptet.
  • Snapstylisten syntes, at min skjorte fra Custommade var flot…
  • Hvordan måler man, om Snapstylisten tiltrækker mere trafik og salg, som VERO MODA håber på?

 

snapstylist FullSizeRender VM2